یه نویسنده

مقاله، کتاب، برنامه و ...

مقاله، کتاب، برنامه و ...

یه نویسنده

وبلاگی برای فعالیتهای پژوهشی و برنامه نویسی کامپیوتر، که شاید دفتر یادداشتی از دانسته‌های روزانه‌ی من باشد(شاید به‌کار شما هم بیاید). مطالبی که از دنیای کدباز جمع‌آوری میکنم و برای علاقه‌مندان این شاخه از فناوری انتشار میدهم. بیشتر نوشته‌های وبلاگ را برنامه‌نویسی‌php و سیستم‌عامل لینوکس تشکیل می‌دهند.

طبقه بندی موضوعی

چگونه از یک هاست اشتراکی به Mysql هاست اشتراکی دیگر وصل شویم؟

به این کار میگن remote mysql و برای این کار فرض بر این هست که سایت siteaa1.com قراره از Mysql سایت sitebb2.com استفاده کنه:

۱- بدست آوردن ip هر دو تا سایت. با دستور ping در cmd یا ترمینال

ping siteaa1.com

ping

2- بدست آوردن شماره پورت mysql که در بعضی از شرایط امکان داره تغییر داده باشه با query زیر بدست میاد

SHOW VARIABLES WHERE Variable_name = 'port'

3- تایید دسترسی اتصال remote در سایت sitebb2.com چون قراره سایت siteaa1.com بهش remote بشه برای این کار در cpanel سایت sitebb2.com در قسمت database گزینه remote mysql رو انتخاب میکنیم

remote mysql

در ادامه باید ip سایت siteaa1.com رو وارد کنید


4-حالا رشته connect در سایت siteaa1.com بصورت زیر هست تا به sitebb1.com بصورت زیر هست

mysql_connect("192.168.33.66:3306", "username", "password") or die(mysql_error());

نظرات  (۶)

سلام
من می خواهم wordpress رو یک هاست دانلود نصب کنم و از یک هاست دیگر mysql رو ریموت کنم. تنظیمات ریموت را در cpanel انجام دادم . در هنگام نصب وردپرس از من آدرس سرور را می خواهد که بطور پیش فرض localhost هست. نمیدونم پورت خالی سایت را چطور بدست بیارم من آدرس را به این شکل می نویسم:

5.9.24.218:3306
اما کار نمیکنه لطفا راهنمایی کنید

پاسخ:
پورت خالی نمیخواد 
بجای localhost باید ip بدید
در واقع اگر پورت رو عوض کردن شما باید پورت رو بدست بیارید.
خسته نباشین
من از هاست اشتراکی سی پنلم میخوام به سرور vps خودم که دایرکت ادمین هست متصل بشم
تو هاست اشتراکی قسمت ریموت mysql اومدم آی پی سرور vps رو دادم
هم تو فایل کانفیگ اسکریپتم پورت و آی پی و یوزر پسورد و اسم دیتابیسی که روی vps داشتم رو دادم
تو دایرکت ادمین هم آی پی سی پنل خودم رو دادم
اما کانکت نمیشه
مشکل چیه؟
پاسخ:
خطا چی میده؟
با سلام.
من میخوام از نرم افزار ویژول استادیو به mysql ریموت بزنم و سایتمم در هاست هستش.هاستش از نوع directadmin و داخل اون و همچنین بخش phpmyadmin تنظیمات remot رو ندارم.شما تو توضیحاتون نشون دادید که ست ولی برای من نداره باید چیکار کنم.میشه راهنمایی کنید.
با تشکر
پاسخ:
سلام
اگر سرور از خودتون هست پس به سرور لاگین کنید و مستقیما دستورات رو در mysql بزنید. از لینک زیر استفاده کنید
http://stackoverflow.com/questions/14779104/how-to-allow-remote-connection-to-mysql

اگر سرور از خودتون نیست، ولی برای تنظیمات mysql دسترسی root دارید. مثلا ارائه دهنده هاست بصورت اختصاصی سرویس داده باز هم میتونید دستور sql رو برای فعال سازی remote  استفاده کنید
اگر هاست اشتراکی هست و دسترسی تغییرات رو ندارید باید با مدیر هاست تماس بگیرید.
سلام
من می خوام از طریق نرم افزار navicat به دیتابیس mysqlم وارد بشم ولی از طریق اموزش بالا مثل اینکه نمی شه چیکار باید بکنم
پاسخ:
اگر remote رو بر روی mysql فعال کرده باشین
باید وصل بشه. در غیر این صورت مشکل از تنظیمات شما هست و اگر هم از تنظیمات مطمئن هستید با مدیر سرور تماس بگیرید
با سلام
توی یک سرور اختصاصی چند vm نصب هست و الان می خواهم از یک vm به دیتابیس vm دیگری وصل شوم ولی موفق نشدم.
این vm و در کل سرور cpanel نیز ندارد.محبت می کنید راهنمایی کنید چگونه این مشکل رو برطرف کنم.
با تشکر
سلام. من چندبار خواستم از همین روش ریموت بزنم ولی نشده و پیغام Connection refused برام میاد. باید چیکار کنم؟
هاست سی پنل اشتراکی دارم
پاسخ:
بعضی هاست های اشتراکی روی سروری که هستن، بعضی موارد رو از طریق فایروال بستن. مثلا همین پورت mysql فقط دسترسی local رو باز گذاشتن و از بیرون شبکه نمیشه دسترسی داشت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی