یه نویسنده

مقاله، کتاب، برنامه و ...

مقاله، کتاب، برنامه و ...

یه نویسنده

وبلاگی برای فعالیتهای پژوهشی و برنامه نویسی کامپیوتر، که شاید دفتر یادداشتی از دانسته‌های روزانه‌ی من باشد(شاید به‌کار شما هم بیاید). مطالبی که از دنیای کدباز جمع‌آوری میکنم و برای علاقه‌مندان این شاخه از فناوری انتشار میدهم. بیشتر نوشته‌های وبلاگ را برنامه‌نویسی‌php و سیستم‌عامل لینوکس تشکیل می‌دهند.

طبقه بندی موضوعی

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

فیلم سینمایی شکسته - Fractured

پرداخت هزینه هر شش ماه یک بار فیلیمو همیشه هم برام عذاب آور بوده و هم مفید. عذابش اون قسمت هست که همون فیلمهایی که من همیشه از تورنت دانبود میکردم و با پایین آوردن کیفیت صدا و تصویر و سانسور قراره بهم تحویل بده و مفید از این لحاظ که براحتی همون فیلمها در دسترسی هست. و البته تجربه دیگران در دیدن اون فیلم. معمولا زیر هر فیلمی وقتی ۳۰ نفر کامنت گذاشتن و بالای ۲۰ نفر گفتن خوب هست، اون فیلم خوب بوده.

عاشق فیلمهای اکشن، معمایی، جنایی و بعضا ترسناک هستم. البته به جز فیلمهای عاشقانه همه ژانرهای دیگه رو هم نگاه میکنم

فیلم شکسته به کارگردانی برد-اندرسون که تخصصش فیلمهای مهیج و ترسناک هست. این بار فیلمی که در اون روابط عاطفی، خشم، حالات روانی لحظه ای، رویا، ترس و ... با هم ادغام شده. از مواردی که خیلی فیلم رو جذاب کرده:

۱. پدری که بسیار نگران خانوادش هست، از اونها نگهداری میکنه. حتی در حین رانندگی برای دخترش شعر میخونه، سعی میکنه مشکلات خانوادگی رو مدیریت کنه. ولی یکدفعه هر دو رو به دست خودش کشته.

 

۲. حالات روانی لحظه ای و تصمیم گیری بدون اختیار. مانند هل دادن زنش که منجر به مرگش میشه

۳. توهم از این که زن و فرزندش رو رسونده بیمارستان

۴. در ادامه توهم فکر میکنه در زیر زمین بیمارستان کار صلاخی و جداسازی اعضا رو انجام میدن، میره به داخل اتاق عمل و بیمار دیگری رو در حال عمل میزاره روی ویلچر و از بیمارستان خارج میکنه

۵. در مسیر برگشت دوباره داره برای خانوادش شعر میخونه، در حالی که مریض دیگری پشت صندلی نشسته

 

برعکس فیلمهای دیگری که این چند وقت دیدم، به دور از واقعیت و خیلی هم تخیلی، این فیلم بسیار هم واقعی هست. 

تمام لحظه های فیلم غیر قابل پیش بینی هست، حتی تا لحظه آخر که داره بیمار دیگری رو از اتاق عمل خارج میکنه، شما با شخصیت اول داستان هم نظر هستید و بهش میگید مرحبا که داره خانوادش رو نجات میده و همه آدمهای دیگه فیلم دارن دروغ میگن.

ولی این همه داستان نیست. بیننده به چرایی این موضوع میخواد پی ببره، چرا از ابتدای فیلم همه دارن برخلاف گفته های اون عمل میکنن. تا این که دکتر روانشناس برای پیدا شده حقیقت وارد داستان میشه. داره مواردی رو به یادش میاره. که دخترش کجا رفته؟ زنش چی شده؟ این بلایی که خودش به سر اونها آورده. در توهم خودش فکر کرده که داره به دخترش کمک میکنه ولی در عمل باعث مرگش شده. 

در اخر فیلم با روشن شدن حقایق و ادامه رانندگی مرد تموم میشه.