یه نویسنده

مقاله، کتاب، برنامه و ...

مقاله، کتاب، برنامه و ...

یه نویسنده

وبلاگی برای فعالیتهای پژوهشی و برنامه نویسی کامپیوتر، که شاید دفتر یادداشتی از دانسته‌های روزانه‌ی من باشد(شاید به‌کار شما هم بیاید). مطالبی که از دنیای کدباز جمع‌آوری میکنم و برای علاقه‌مندان این شاخه از فناوری انتشار میدهم. بیشتر نوشته‌های وبلاگ را برنامه‌نویسی‌php و سیستم‌عامل لینوکس تشکیل می‌دهند.

طبقه بندی موضوعی

همه کارها بصورت همزمان ارزش دنبال کردن ندارند

بعضی وقتها این وسواس بین تمام ما هست. مثلا برنامه‌نویسی php رو دنبال میکینم ولی برای این که از غافله عقب نباشیم و یا مثلا توی آگهی روزنامه‌ها استخدام برنامه نویس #c رو هم دیدم، میایم و در کنار تمام مشغله‌های کاری برنامه‌نویسی php، زبان دیگری رو هم درگیرش میشیم. این یکی از بدترین وسواسها هست که شخص بصورت همزمان از این شاخه به اون شاخه میپره و آخرش هیچ کدام کارها رو بصورت حرفه‌ای یاد نمیگیرن. این نوشته زیر از رولف دوبلی بسیار زیبا هست:

مدیران عاملی که همه گزینه‌های ممکن را پیش روی خود نگاه می‌دارند معمولا هیچ‌کدام را اجرا نخواهند کرد. بنگاه‌هایی که همه قسمت‌های بازار را هدف می‌گیرند معمولا دست‌آخر به هیچ‌کدام دست نمی‌یابند. فروشنده‌ای که همه معامله‌ها را تعقیب می‌کند در انتها هیچ معامله‌ای را جوش نخواهد داد.

ما گرفتار یک اجبار وسواسی برای برداشتن هر تعداد هندوانه ممکن با یک دست هستیم و سوار هیچ کاری نیستیم؛ ولی گزینه‌ها را پیش رویمان باز نگه می داریم. این موضوع به‌راحتی می‌تواند به‌قیمت موفقیت‌مان تمام شود. باید یاد بگیریم که درها را ببندیم.

یک استراتژی کسب‌و‌کار در درجه اول بیانیه‌ای است برای چیزهایی که نباید مشغول‌شان شویم. یک استراتژی مشابه برای زندگی‌تان قرار دهید: چیزهایی را که نباید در زندگی دنبال کنید، روی کاغذ بیاورید. به عبارت دیگر به یک تصمیم حساب‌شده برای آزادکردن برخی امکانات برسید و هر وقت گزینه‌ای مطرح شد آن را با فهرست آنچه که نباید سراغ‌شان بروید و درگیرشان شوید بسنجید. این کار نه‌تنها شما را از به دردسر افتادن حفظ می‌کند، بلکه کلی از زمانتان را برای اندیشیدن آزاد خواهد کرد. یک بار این فکر سخت را به سرانجام برسانید و بعد به‌جای آنکه هر بار که دری گشوده‌شد بنشینید و ذهن‌تان را مشغول کنید، فقط به این لیست مراجعه کنید.

بسیاری از دروازه‌ها ارزش وارد شدن را ندارند حتی وقتی که دستگیره‌های درشان به‌راحتی بچرخد و باز شود. 

نظرات  (۷)

سلام. انقدر که منابع اطلاعاتی زیادن و راه دستیابی بهشونم آسونه، آدم وسوسه می شه تا همه رو یه جا داشته باشه.
ولی منم به گفته ی شما ترجیح میدیم به جای اینکه یه اقیانوس با عمق سه سانت باشم، یه دریاچه ی عمیق n متری از دانش باشم.
پاسخ:
دقیقا همین طور هست
مخصوصا توی حرفه ما که شما حتی همون برنامه نویسی وب خودش دنیای اطلاعات و روشها داره ولی باید یک شاخه تخصصی خاص رو دنبال کرد.
موفق باشید.
سلام
بله بنده هم موافقم. این یکی از مشکلات بنده هستش. که البته جدیدا سعی می کنم فقط روی یک موضوع تمرکز کنم.
کارت درست خسته نباشی
پاسخ:
ممنون
  • سولماز انوار
  • میتونم ایمیلتون را داشته باشم؟
    پاسخ:
    سلام
    ایمیل و شماره تماس و ... همه در سایت seifzadeh.info هست

    سلام.


    من خودم دوست دارم هم طراح وب بشم هم برنامه نویس وب. هم فتوشاپ رو حرفه ای بلد باشم. هم از شبکه خیلی سر در بیارم. هم... :)


    نمیدونم آخرش به هیچکدومشون میرسم؟


    ممنون از مطلب ارزشمندتون

    پاسخ:
    میشه به همه این ها رسید
    ولی نه بصورت همزمان
    اگر ۵ سال بصورت همزمان هر کدوم رو برید جلو شاید به سختی بهشون برسید یا اون تخصص لازم رو کسب نکنید
    ولی با گذشت زمان و دنبال کردن هر کدوم در باره رمانی مناسب و جای مناسب، شاید بهتر بهشون برسید و موفق تر باشید
    موفق باشید 
    سپاس از اموزش های رایگان تون بخصوص قسمت اماده سازی و کار با دیتابیس خیلی کمک کننده بود ... ممنون
    ممنونم مهرداد جان ...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی