یه نویسنده

مقاله، کتاب، برنامه و ...

مقاله، کتاب، برنامه و ...

یه نویسنده

وبلاگی برای فعالیتهای پژوهشی و برنامه نویسی کامپیوتر، که شاید دفتر یادداشتی از دانسته‌های روزانه‌ی من باشد(شاید به‌کار شما هم بیاید). مطالبی که از دنیای کدباز جمع‌آوری میکنم و برای علاقه‌مندان این شاخه از فناوری انتشار میدهم. بیشتر نوشته‌های وبلاگ را برنامه‌نویسی‌php و سیستم‌عامل لینوکس تشکیل می‌دهند.

طبقه بندی موضوعی

آموزش ajax و php - جلسه اول

سلام بر تمامی دوستان خوبم که همه روزه به این وبلاگ سر میزنن و همیشه هم میگن چرا آپدیت نمیکنید. باورکنید انقد سرمان شلوغ شده که نگو . نپرس.

ولی تصمیم بر این داشتم تا از دانشته‌های هر چند اندک خودم مجموعه ویدیویی بسازم و برای دانلود در خدمت دوستان قرا بدم.

در این مجموعه جلسات قصد آموزش ajax رو به کمک jquery دارم. و همچنین در سمت سرور از php و mysql استفاده کردم. در این جلسات نه تنها ajax رو یاد خواهید گرفت بلکه کار با دیتابیس در php اونم بروش pdo رو هم فراخواهید گرفت. این مجموعه قراره ۶ جلسه باشه که جلسه اول به معرفی ajax و روش استفاده از اون در jquery میپردازه

 دانلود از dropbox

  دانلود و نمایش در آپارات

نظرات  (۱)

سلام.
من یک فرم دارم که اعتبار سنجی اون سمت سرور انجام میشه ...
مشکلی که دارم اینه وقتی کاربر مقداری رو اشتباه وارد میکنه وبرروی submit کلیک میکنه چون فرم رفرش میشه  همه مقادیر فیلد های فرمم پاک میشه من میخوام اون فیلد هایی رو که کاربر درست وارد کرده باقی بمونه و مجبور نشن دوباره کل فرم رو پر کنن .
ایا با ajax میتونن کاری براش بکنن؟؟
ممنون میشم اگه راهنماییم کنید؟

پاسخ:
ajax هم خوبه
و اگر از ajax استفاده نمیکنید، طوری بنویسید که وقتی submit میشه دیتا بره به سرور و بعد از validation اگر صحیح بود insert و اگر نبود بر اساس همون دیتا دوباره فرم رو لود کنه و مقادیر قبلی رو بزاره سر جاش. یعنی همون دیتا رو دوباره برگردونه به ui و مقادیر رو سر جاش بزاره.
کلاسهای آماده توی phpclasses.org هست برای فرم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی