یه نویسنده

مقاله، کتاب، برنامه و ...

مقاله، کتاب، برنامه و ...

یه نویسنده

وبلاگی برای فعالیتهای پژوهشی و برنامه نویسی کامپیوتر، که شاید دفتر یادداشتی از دانسته‌های روزانه‌ی من باشد(شاید به‌کار شما هم بیاید). مطالبی که از دنیای کدباز جمع‌آوری میکنم و برای علاقه‌مندان این شاخه از فناوری انتشار میدهم. بیشتر نوشته‌های وبلاگ را برنامه‌نویسی‌php و سیستم‌عامل لینوکس تشکیل می‌دهند.

طبقه بندی موضوعی

قاتل حرفه ای شوید

تو این پست آموزش کامل تبدیل شدن به قاتل حرفه ای رو آموزش میدم. البته منظورم کشتن ویروسهای هست. بعضی از ویروسها واقعا راهی جز کشتنشون نیست. قصه از وانجا شروع شد که pc خونه حسابی ویروس آلود شده بود. منم ویروسها شو یه بک آپ گرفتم فرستادم اینجا تا دوستان دیگر هم ویروسی بشن. تا این که قضیه جدی شد و کامپیوتر حسابی ویروسی منم خواستم یه سری فایل رو با فلش دیسک از pc به لپ تاپ انتقال بدم. که به علت فعالیت و run بودن ویروس مدام خطا میداد.

ویروسی شدن سیستم 

حقم داشت بنده خدا تا وقتی ویروس فعاله و فایل اجرایی اون در میان پروسس ها حضور داره نمیشه درایو رو فرمت کرد. و راه کارهای از بین بردن:

  1. آنتی ویروس
  2. حذف پروسس در tassk manager
  3. حذف پروسس مورد نظر با ابزارهای خاص این کار
گزینه اول کلی دردسر آپدیت داره و ویندوز و.... بی خیال. گزینه دوم باید بگردی و پیدا کنی و توی پروسس ها end process کنی که اونم باید بدونی دقیقا به چه نامی در حال اجرا هستش چون ممکنه اشتباهی بزنی فایل های سیستمی رو از کار بندازی و مجبور بشید ویندوز رو restart کنید.
و اما نظرم روی گزینه آخره یعنی نرم افزاری باشه که براحتی باهاش بشه پروسس ویروس رو kill کرد. 
اسم نرم افزار مربوطه unlocker هست و با حجم ۷۰۰کلیوبایت از اینجا قابل دریافت هست.
با نصب این نرم افزار بر روی هر درایو و فایل یا پوشه ای یا حتی آیکن نرم افزاری کلیک کنید بهتون نشون میده که از این فایل و پوشه چه پروسس هایی در سیستم فعال هست و بعد اختیاراتی مثل حذف، انتقال، تغییر نام و در آخر kill process بهتون میده تا از شر اجراش راحت بشید.
نرم افزار رو نصب کردم و بر روی فلش دیسک کلیک راست کردم حالا تصویر زیر رو داریم.

ویروس


خیلی راحت بر روی دکمه kill process کلیک کردم و بعدش هم فرمت فلش درایوم.

فرمت فلش

همونطور که مشاهده می کنید باز هم آنتی ویروس ارور میده ولی این بار براحتی بدلیل فعال نبودن پروسس ها براحتی فلش دیسک رو فرمت کردم.
البته این ابزار فقط به kill process کردن ویروس ختم نمیشه بلکه شاید شما قصد انتقال فایلی رو داشته باشید ولی اون فایل توسط نرم افزاری در حال استفاده هست که این بار برای انتقال فایل باید پروسس اون رو غیر فعال کنید که این نرم افزار  در این کار به شما کمک مکنه.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی