یه نویسنده

مقاله، کتاب، برنامه و ...

مقاله، کتاب، برنامه و ...

یه نویسنده

وبلاگی برای فعالیتهای پژوهشی و برنامه نویسی کامپیوتر، که شاید دفتر یادداشتی از دانسته‌های روزانه‌ی من باشد(شاید به‌کار شما هم بیاید). مطالبی که از دنیای کدباز جمع‌آوری میکنم و برای علاقه‌مندان این شاخه از فناوری انتشار میدهم. بیشتر نوشته‌های وبلاگ را برنامه‌نویسی‌php و سیستم‌عامل لینوکس تشکیل می‌دهند.

طبقه بندی موضوعی

وب فارسی با وردپرس

همیشه در وبلاگ نویسی پیدا کردن یه سیستم خوب و خوش دست دغدغه تمام ما وب لاگ نویس ها و نوسندگان وب فارسی بوده. در کنار سایت های بزرگ وبلاگ دهی جهان مثل wordpress.com و bloger.com (که تو ایران مسدوده) سایت های وبلاگ دهی ما در کشور بسیار ضعیف هستند. البته بلاگ تحول بسیار خوبی ایجاد کرده که حتی مشابه خارجی هم ندارد.

ولی کم کم شاهد آن هستیم وبلاگ نویسان دوست دارند تا سایت مستقلی برای خود داشته باشند. اخبار، مقالات، تفکرات و حتی دلمشغولی های زندگی خود را در آن با دیگران به اشتراک بگذارند. هم اکنون شما با داشتن ۲۰ هزار تومن هم میتوانید یک سایت مشتقل داشته باشید. ۳۵۰۰ پول دامنه ir. و ۱۵ تومن هم یه هاست ۱۰۰ مگابایتی برای شروع.

نصب و کانفیگ هم با خودم تماس بگیری رایگاه واستون نصب میکنم(که الان همه دیگه بلدن). و اما کدام سیستم مدیریت محتوا؟ جوملا، وردپرس، نیوک، دروپال و ... همه جزو سیستم های مدیریت محتوای بسیار خوبی هستند که روز به روز در حال پیشرفت هستند.

اما انگار آخرین آمارها طبق سایت معتبر  w3techs.com برگ برنده دست وردپرس است. در تصویر زیر میزان استفاده از سیستمهای مدیریت محتوا را در اینترنت مشاهده می کنید که از این آدرس گرفته شده. نوار خاکستری میزان استفاده از یک سیستم در کل اینترنت و نوار سبز رنگ میزان سهم آن در بین دیگر سیستم های مدیریت محتوا را نشان میدهد.

وردپرس



و اما چه دلیلی باعث شده وردپرس انقدر محبوب بشه. نه در ایران بلکه در سطح جهانی.

  1. سادگی نصب و راه اندازی و استفاده
  2. بروز رسانی و رفع نواقص بصورت مداوم
  3. امکانات و وجود ماژول های متنوع برای وردپرس
  4. کوچیک اما بسیار کاربردی(به قول خودمون فلفل نبین چه ریزه)
  5. سادگی در اعمال تغییرات در تم ها و افزونه های آن
در کشور ما معمولا جوملا و دروپال را با هم مقایسه می کنند. ولی این کار اشتباهی است. زیرا هر کدام از این سیستم ها خواص و کاربر خود را دارند. جوملا بیشتر برای راه اندازی سایت در حد پورتال می باشد. ولی وردپرس بیشتر برای انتشار مطالب و وبلاگ نویسی معرفی کاربرد دارد.
دروپال هم یک فریم ورک می باشد. یعنی یک پایه اول برای توسعه های و اضافه کردن امکانات و برنامه نویسی.
در کل راه اندازی سایت و برنامه نویسی وب در کشور ما رشد بسیار خوبی پیدا کرده و آشنایی دوستان با این سیستم ها آینده کاری خوبی خواهد داشت. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی