یه نویسنده

مقاله، کتاب، برنامه و ...

مقاله، کتاب، برنامه و ...

یه نویسنده

وبلاگی برای فعالیتهای پژوهشی و برنامه نویسی کامپیوتر، که شاید دفتر یادداشتی از دانسته‌های روزانه‌ی من باشد(شاید به‌کار شما هم بیاید). مطالبی که از دنیای کدباز جمع‌آوری میکنم و برای علاقه‌مندان این شاخه از فناوری انتشار میدهم. بیشتر نوشته‌های وبلاگ را برنامه‌نویسی‌php و سیستم‌عامل لینوکس تشکیل می‌دهند.

طبقه بندی موضوعی

دانلود اسلایدهای سیستم‌عامل شبکه

برای درس سیستم عامل شبکه نیاز به فایل های زیر دارید:

  1. اسلایدهای انگلیسی که منبع اصلی سیستم‌عامل شبکه مدرس مهندس فلاح راد
  2. دانلود نرم افزار مجازی ساز virtualbox آخرین ورژن آن
  3. کتاب Hands-On Microsoft WindowsServer 2008 نوشته میکاییل پالمر که هنوز در ایران ترجمه نشده
آموزش کار با نرم افزار مجازی ساز به زودی بر روی وبلاگ قرار خواهد گرفت.
لوازم مورد نیاز برای مجازی سازی:

  • ویندوز سرور ۲۰۰۸ نسخه ۳۲ یا ۶۴ بیتی
  • ویندوز ۷ نسخه ۳۲ یا ۶۴ بیتی
  • هارد دیسک حداقل ۲۰ گیگابایت
  • حداقل ۲گیگابایت رم
فرقی بین ویندوز۶۴ بیتی یا ۳۲ بیتی نیست. فقط اگر رم سیستم شما بالاتر از ۴گیگابایت است برای استفاده از تمام ظرفیت سیستم باید از نسخه ۶۴ بیتی استفاده کنید. زیرا ویندوز ۳۲بیتی بیشتر از ۳گیگابایت را ساپورت نمی کند. اگر از نسخه ۶۴ بیتی ویندوز استفاده می کنید حتما باید virtualbox شما نیز ۶۴بیتی باشد.

دوستانی که رم سیستم آنها ۱گیگابایت می باشد. میتوانند سیستم‌عامل ویندوز سرور ۲۰۰۸ را ابتدا مستقیما در کامپیوتر خود نصب کنند و با نصب virtualbox ویندوز ۷ را به عنوان کلاینت به آن معرفی کنند. و اگر رم سیستم شما بالاتر از ۲گیگابایت است میتوانید virtualbox را ویندوز فعلی خود نصب کنید و دو عدد ماشین مجازی بسازید. یکی برای ویندوز سرور ۲۰۰۸ و یکی هم کلاینت که ویندوز۷ می باشد. البته روش دوم با رم ۲ گیگابایت بسیار کند کار می کند. برای این درس همیشه دردسرهای نصب و فعال سازی وجود دارد. در جلسه سوم می‌توانید تمام اشکال‌های خود را برطرف کنید.

ما از قبل ویندوز۷ و سرور۲۰۰۸ را نصب و آماده کرده ایم. حجم فایل ها ۶گیگابایت می باشد. دوستانی که حافظه فلش  ۸گیگابایتی دارند می توانند فایل های این درس را مستقیما از بنده در جلسه سوم دریافت کنند(البته بهتر است یک نفر به نمایندگی از دوستان برای گرفتن این فایل‌های مراجعه کند). همچنین حتما از فایل‌های فلش خود از قبل پشتیبان بگیرید. 

دانلود اسلایدها با لینک مستقیم با حجم ۹مگابایت بصورت مستقیم است. نرم افزار vitualbox دارای سایت رسمی به آدرس  virtualbox.org می باشد. ولی شرکت اوراکل ایران را تحریم کرده و نمی توانید با ip ایران دانلود کنید. برای دانلود آخرین نسخه و اخرین بروز رسانی های نرم افزار باید به سایت filehippo بروید و دانلود کنید.


نظرات  (۲)

متشکرم از اطلاعات مفید تو سایتتون
  • محمدرضا حاجی زاده
  • سلام.

    بسیار سایت خوبی دارین.

    سوال:می خواستم در مورد نرم افزار تحت شبکه و مونیتورینگ xymon بدونم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی