یه نویسنده

مقاله، کتاب، برنامه و ...

مقاله، کتاب، برنامه و ...

یه نویسنده

وبلاگی برای فعالیتهای پژوهشی و برنامه نویسی کامپیوتر، که شاید دفتر یادداشتی از دانسته‌های روزانه‌ی من باشد(شاید به‌کار شما هم بیاید). مطالبی که از دنیای کدباز جمع‌آوری میکنم و برای علاقه‌مندان این شاخه از فناوری انتشار میدهم. بیشتر نوشته‌های وبلاگ را برنامه‌نویسی‌php و سیستم‌عامل لینوکس تشکیل می‌دهند.

طبقه بندی موضوعی

ابزاری برای mysql

DBMS یا همان سیستم مدیریت پایگاه داده به ابزاری مجتمع برای مدیریت و نگهداری پایگاه داده معروف است. شاید معروفترین آنها MSSQL مایکروسافت باشد و oracle بالاتر از آن. ولی برنامه‌نویسان وب php با mysql آشنایی بیشتری دارند. پایگاه داده‌ای اوپن سورس و بسیار خوش دست و نرم رفتارتر از sql server مایکروسافت.(این را تنها کسانی که بصورت حرفه ای با sql server کار کرده اند می دانند) بر عکس امکانات بسیار زیاد آن ولی کاملا بر روی اعصاب می باشد.

برای mysql از DBMS معروف آن PhpMyAdmin‌استفاده می شود. ولی در اینجا قصد دارم تا شما را با WorkBench که ابزاری از طرف توسعه دهنده گان mysql هست آشنا کنم.

workbench ابزاری برای ادمین‌های پایگاه داده mysql است. این ابزار امکاناتی مثل replication و مدل سازی دیتابیس را بای مدیران و طراحان پایگاه داده در اختیار قرار می دهد. برای دریافت و نصب آن به صفحه رسمی workbench مراجعه نموده و بعد از انتخاب نوع سیستم عامل نسخه مناسب آنرا دریافت کنید.

 البته احتمالا دوستان ویندوز نصب دارند و شاید با توجه به تحریم اوراکل نتوانید با ip ایران دانلود کنید. ولی برای نصب در لینوکس اوبونتو دستور زیر را وارد کنید

sudo apt-get install mysql-workbench

بعد از نصب در اولین اجرا برای استفاده از پایگاه داده خود در صفحه اول بر روی new connection کلیک کنید تا صفحه زیر باز شود و مشخصات ورود به پایگاه خود را وارد کنید.

در همان اولین اجراهای نرم افزار براحتی با ان رابطه برقرار خواهید کرد و شاید تا همیشه برای کار با پایگاه داده از همین ابزار استفاده کنید. مثلا مشکلی که با phpmyadmin داشتم در اجرای دستورات sql بود که بعد از هر اجرا به صفحه نمایش خروجی اجرا می رفت و همیشه باید برای تست دوباره دستور sql آنرا از نو می نوشتم یا حواسم بود و قبل از اجرا کپی می‌گرفتم ولی در workbench براحتی بعد از نوشتن در زیر همان پنجره دستورات خروجی نمایش داده و هنوز فرصت ویرایش دیتور قبلی را دارید. در زیر نمونه‌ای از اجرای نرم افزار را مشاهده می کنید که حتی با زبان فارسی هم مشکلی ندارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی