یه نویسنده

مقاله، کتاب، برنامه و ...

مقاله، کتاب، برنامه و ...

یه نویسنده

وبلاگی برای فعالیتهای پژوهشی و برنامه نویسی کامپیوتر، که شاید دفتر یادداشتی از دانسته‌های روزانه‌ی من باشد(شاید به‌کار شما هم بیاید). مطالبی که از دنیای کدباز جمع‌آوری میکنم و برای علاقه‌مندان این شاخه از فناوری انتشار میدهم. بیشتر نوشته‌های وبلاگ را برنامه‌نویسی‌php و سیستم‌عامل لینوکس تشکیل می‌دهند.

طبقه بندی موضوعی

۱۸ مطلب در آذر ۱۳۹۱ ثبت شده است

دانلود آموزش php,css,html سایت w3schools

سایت w3schools.com منبعی بسیار خوب برای یادگیری طراحی و برنامه نویسی وب هست. آموزش های php,css,html این سایت رو با نرم افزار رایگان و اوپن سورس HTTrack جمع آوری کردم و در سه بسته مختلف قرار دادم که میتونید دانلود کنید.

ساخت فرم به کمک php

دوستانی که طراحی صفحات وب دارن و تمایل دارن تمرین طراحی فرم رو انجام بدن میتونن از راهنما و کدهای نوشته شده زیر استفاده کنن.

نگاه جمعی باعث توجه میشود

خیلی وقت پیش توی سایت wowebook.be کتابی رو دیدم که جلد کتاب عده‌ای رو که به یه طرف خیره شده بودن نشون میداد. تا اینکه چند روز پیش به گفته دوستم سعید سمامی ، یه روانشناس تحقیق کرده بود درباره علت توجه مردم. و ایشون به این نتیجه رسیده بودن اگر توی خیابون عده‌ای دورهم جمع بشن و به جایی توجه کنن این باعث توجه خود به خود شما میشه و حتی امکان داره به میان اونها برید بدون این که علتی داشته باشه.

حتی مثال میزنه میگه یه روز به یه ساختمان ۵طبقه خیره شدم و بعد از ۱۵ دقیقه دیدم نزدی به ۲۰نفر همراه من به ساختمون خیره شدن، بدون اینکه هدفی داشته باشن.

حالا ماجرای جلد این کتاب هست. به نظر شما ایدشو از همین تحقیق روانشناسی گرفته؟


برای اطلاعات بیشتر درباره کتاب به سایت wowebook.be مراجعه کنید یا خود کتاب رو با حجم ۲مگابایت از اینجا دانلود کنید.

دانلود پروژه شبیه‌سازی

دوستانی که پروژه شبیه سازی درخواست کرده بودند میتونند از اینجا دریافت کنن.

بعد از افتخاری که در کنفرانس ملی لاهیجان کسب کردیم تصمیم گرفتیم تا به دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین سفر کنیم و کار خودمون رو در حظور دکتر محمودی و دکتر جدیدی‌نژاد هم ارائه بدیم.

دکتر محمودی یکی از بزرگان حوزه بازیابی اطلاعات ایران هستند. ایشان دارای چندین مقاله ISI و ارائه در کنفرانس‌های بین‌المللی هستند. همچنین در هیچ کنفرانس ملی و منطقه‌ای حظور پیدا نمی‌کنند.

دکتر جدیدی‌نژاد از شاگردان دکتر محمودی هستند. ایشان در زمینه داده‌کاوی و بازیابی اطلاعات بسیار کار پشته و حرفه‌ای هستند. خلاصه ابزاری برای داده‌کاوی نمونده که دکتر جدیدی‌نژاد اون رو بکار نبرده باشه. ایشان در زمینه الگوریتم‌های فارسی بازیابی اطلاعات نیز کارهایی انجام داده‌اند. آشنایی ما با آقای دکتر به برگزاری سمینارها در دانشگاه آزاد رودسر بر میگردد.

 

یکشنبه 19 آذر 1391 - شماره 404

هفته‌نامه کلیک

شماره ۴۰۴

سایت جام‌جم لینک دانلود از جام‌جم  dropbox

کتاب مفید برای اسمبلی

دیروز با کتاب Introduction to Assembly Language Programming آشنا شدم. البته استادم(مهندس فولادی) از این کتاب خوششون اومد و براشون تهیه کردم.


QOS برای نرم‌افزار

یادمه سالهای ۸۳و ۸۴ توی هنرستان با کامپیوترهای قدیمی که از سالها قبل توی هنرستان به میراٍ مونده بود و حسابی داغون بودن کا می‌کردیم. عموما p3 بودن و تعدادی هم p4 صفحه نمایش که نگو تلوزیون سیاه و سفید. تازه با همون کلی ذوق می‌کردیم. Qbasic رو روشون اجرا می‌کردیم و از کامپایل کدها لذت می‌بردیم. البته همش قفل می‌کردن یا یکی‌در‌میون خراب بودن.

و اما حالا و با گذشت چند سالی و دوران لیسانس در دانشگاه با کامپیوترهای قدرتمند کنونی وضع به گونه‌ای دیگر هست

مایکروسافتی که بروز می‌شود

همیشه به عدم دسترسی به پارتیشن‌های لینوکس در ویندوز رنج میبردم هر چند ابزار ext2fsd.com  کمی کارمو راه انداخت ولی اصلا برای مایکروسافت زحمتی نداره تا بصورت پیش‌فرض پارتیشن‌ها لینوکس رو هم شناسایی کنه. این کار در حد اضافه شدن یه ماژول کوچک هست که حتی اون رو میتونه از نرم‌افزارهای اوپن‌سورسی که در این زمینه هستن برداره و به ویندوز اضافه کنه. ولی چرا این کار رو انجام نمیده؟

اسلاید درباره آنتولوژ‌ی

امروز به اسلاید خوبی درباره آنتولوژی در سایت slideshare.net برخورد کردم. بالاخره با هزار زحمت دانلود کردم. اسلاید بسیار خوبی هست و کلا آنتولوژی رو خوب توضیح داده. این اسلاید در گروه تحقیقاتی E_lite به آدرس(http://elite.polito.it) ارائه شده.