یه نویسنده

مقاله، کتاب، برنامه و ...

مقاله، کتاب، برنامه و ...

یه نویسنده

وبلاگی برای فعالیتهای پژوهشی و برنامه نویسی کامپیوتر، که شاید دفتر یادداشتی از دانسته‌های روزانه‌ی من باشد(شاید به‌کار شما هم بیاید). مطالبی که از دنیای کدباز جمع‌آوری میکنم و برای علاقه‌مندان این شاخه از فناوری انتشار میدهم. بیشتر نوشته‌های وبلاگ را برنامه‌نویسی‌php و سیستم‌عامل لینوکس تشکیل می‌دهند.

طبقه بندی موضوعی

مایکروسافتی که بروز می‌شود

همیشه به عدم دسترسی به پارتیشن‌های لینوکس در ویندوز رنج میبردم هر چند ابزار ext2fsd.com  کمی کارمو راه انداخت ولی اصلا برای مایکروسافت زحمتی نداره تا بصورت پیش‌فرض پارتیشن‌ها لینوکس رو هم شناسایی کنه. این کار در حد اضافه شدن یه ماژول کوچک هست که حتی اون رو میتونه از نرم‌افزارهای اوپن‌سورسی که در این زمینه هستن برداره و به ویندوز اضافه کنه. ولی چرا این کار رو انجام نمیده؟

  1. مایکروسافت سرش در نمیکنه بلکه مشکل خوده کاربراست که دارن از لینوکس استفاده میکنن. ویندوز به این خوبی باید از ویندوز استفاده کنن.
  2. تعداد کاربران لینوکس خیلی کمه و اصلا ارزش نداره.
  3. بفرض این کارو کرد بیشتر تیشه به ریشه خودش میزنه چون امکان داره کاربران ویندوز جزب رقیب بشن.
  4. بر سنگینی بیش‌از‌پیش ویندوز خواهد افزود.
حتی این اواخر مایکروسافت بحث بوت امن و EFI رو پیش کشیده بود که مثلا اگر لپ‌تاپ خردید که روش از پیش ویندوز۸ نصب بود اجازه نصب لینوکس رو ندارید و اگر هم نسخه‌ای از لینوکس میخواد در کنار ویندوز نصب بشه باید از مایکروسافت اجازه نامه بگیره و مایکروسافت اون رو به لیست سیستم‌عامل‌های امن اضافه کنه.
حالا جالبه توی کلاس سیستم‌عامل‌های شبکه بودم. استاد فلاح‌راد که بر طبق ویندوز ۲۰۰۸ درس میده از برقراری ارتباط در بین سیستم‌عامل‌های شبکه صحبت می‌کرد. ایشون گفتن: "ویندوز سرور تا نسخه ۲۰۰۳ امکان برقراری اتصال مستقیم با یک ماشین لینوکس رو نداشت و باید از سرویس سامبا استفاده می‌کردید ولی این نقص در ویندوز۲۰۰۸ رفع شده و دیگر نیاز به سامبا نیست و مستقیما اتصال پیدا میکنه. در واقع مایکروسافت این امکان رو در نسخه ۲۰۰۸ گنجانده"
خب دست مایکروسافت در نکنه ولی واقعا خودمون اضافه کردن شناسایی فایل سیستم سخته یا اضافه کردن یه نرم‌افزار بیرونی به سیستم‌عامل. در واقع در زمینه سرور این مایکروسافت هست که کم آورده و همیشه بر طبق آمار سایت NETCRAFT همیشه از لینوکس و BSD عقب هست. بایدم هر نقصی رو که داره اضافه کنه تا بپای اون‌ها برسه. ولی همین مایکروسافت هیچ ارزشی برای کاربری که میخواد ویندوز و لینوکس رو کنار هم داشته باشه قایل نیست. البته این به معنی بد عمل کردن مایکروسافت نیست اگر همین مایکروسافت نبود ..... خب معلومه کس دیگه بجاش بود مثلا بجای بیل گیتس، استیو جابز فقید میبود یا همین بر بچه‌های اوپن سورسی چه بدی دارن عمو استالمن و لینوس با اون پنگوئن نازش.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی