یه نویسنده

مقاله، کتاب، برنامه و ...

مقاله، کتاب، برنامه و ...

یه نویسنده

وبلاگی برای فعالیتهای پژوهشی و برنامه نویسی کامپیوتر، که شاید دفتر یادداشتی از دانسته‌های روزانه‌ی من باشد(شاید به‌کار شما هم بیاید). مطالبی که از دنیای کدباز جمع‌آوری میکنم و برای علاقه‌مندان این شاخه از فناوری انتشار میدهم. بیشتر نوشته‌های وبلاگ را برنامه‌نویسی‌php و سیستم‌عامل لینوکس تشکیل می‌دهند.

طبقه بندی موضوعی

گول زدن سایت دانشگاه با فایرفاکس

امروزه دنیای فناوری به سمت چند سکویی(cross platform) پیش میره ولی انگار مایکروسافت حرف اول و آخرش only platform انگار تمام دنیا باید وابسته به مایکروسافت باشن. آقا قبول یه سیستم عامل ویندوز داره خیلی ممنون ولی کی گفته تو هم توی مرورگر، ایمیل، موتور جستجو، موبایل، بازی و ... همه چیز صاحب نظر باشی. هیچ طراح وبی سراغ ندارم بگه به به از این IE و همه ازش دلخورن. بقول یکی از دوستان میگفت حاضرم firefox و کروم رو روی سی دی رایت کنم برای تمام کاربرا بفرستم!!!.

و برسیم به سیستم‌های درب و داغون دانشگاهی از گلستان گرفته تا سما و حتی سایت‌های نوشته شده با asp. خیلی خنده داره این که یکی از راه های چندسکویی ساخت اپلیکیشن آنلاین هست ولی انگار این only platform مایکروسافت تمومی نداره. خنده‌داره به خدا که سایت رو با asp بنویسی و از api های ویندوز استفاده کنی و بعد کاربر رو مجبور کنی حتما از ie استفاده کنه وگرنه سایت بالا نمیاد. 


من که کاربر لینوکس هستم باید چیکار کنم؟ ولی قصه به اینجا ختم نمیشه و همیشه کاربرانی مثل ما هستن که سایت رو دور میزنن و روی فایرفاکس بالا میارن اونم روی سیستم‌عامل لینوکس!!! 

اول این که از کجا میشه فهمید کاربر با چه مرورگری اومده؟ خیلی راحته قالب بسته http مشخصات مرورگر، آی پی، سیستم‌عامل و ... رو به سمت سرور ارسال میکنه. بیشتر سایت‌ها از این روش برای نمایش نسخه موبایل و دسکتاپ استفاده میکنن. مثلا با فهمیدن نوع مرورگر و سیستم عامل کاربر روی به سمت همون صفحه طراحی شده هدایت میکنن. حتی این روش آی پی واقعی رو هم ارسال میکنه. مثلا شما وی پی n بزن و آی پی رو تغییر بده و بعد با این ip جدید ایمیل ارسال کن پیش خودت فکر میکنی که کسی ردت رو نمیگیره ولی قالب بسته http طوری طراحی شده که سرویس های ایمیل بتونن ip واقعی کاربر رو ثبت کنن.

حالا برای دور زدن سایت دانشگاه و سایت‌های وابسته به ie باید این قالب بسته رو تغییر بدیم و مشخصه مرورگر رو عوض کنیم به ie. من از مدتها پیش به فکر این کار بودم ولی بعد از کمی چرخیدن به جواب نرسیدم تا دیروز در سایت نردبان با مقاله ای با عنوان ۱۲افزونه مفید فایرفاکس برای طراحان وب برخورد کردم. حالا کار من با افزونه user agent switcher راه افتاده و براحتی سایت دانشگاه رو روی فایرفاکس اونم تحت اوبونتو بالا میارم.

ابتدا افزونه رو دریافت میکنید.


حالا از منوی tools گزینه default user agent رو انتخاب و بر روی ie تنظیم کنید.


و راحت به سایت دانشگاه میرید بدون این که اخطاری بده.


مشابه همین افزونه برای کروم هم وجود داره ولی من بر روی کرومیوم که نسخه اوپن سورس اون برای لینوکس هست تست کردم جواب نداد.

حالا خدا رو شکر از دست IE به توسط فایرفاکس راحت شدیم.


نظرات  (۲)

  • وب‌سایت پرسش و پاسخ ایلی
  • با سلام
    وب‌سایت پرسش و پاسخ ایلی به صورت رسمی آغاز به کار نمود.
    باعث افتخار ماست تا از این وب‌سایت بازدید نموده و ما را از نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود بهره‌مند گردانید و اگر این پایگاه را مفید ارزیابی نمودید، آن را به دوستان خود نیز معرفی نمایید.
    با تشکر
    با سلام  خسته نباشید
    جالب بودش.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی