یه نویسنده

مقاله، کتاب، برنامه و ...

مقاله، کتاب، برنامه و ...

یه نویسنده

وبلاگی برای فعالیتهای پژوهشی و برنامه نویسی کامپیوتر، که شاید دفتر یادداشتی از دانسته‌های روزانه‌ی من باشد(شاید به‌کار شما هم بیاید). مطالبی که از دنیای کدباز جمع‌آوری میکنم و برای علاقه‌مندان این شاخه از فناوری انتشار میدهم. بیشتر نوشته‌های وبلاگ را برنامه‌نویسی‌php و سیستم‌عامل لینوکس تشکیل می‌دهند.

طبقه بندی موضوعی

ساخت فرم به کمک php

دوستانی که طراحی صفحات وب دارن و تمایل دارن تمرین طراحی فرم رو انجام بدن میتونن از راهنما و کدهای نوشته شده زیر استفاده کنن.

بصورت خط به خط کدهای زیر رو آموزش میدم.



در خط دوم تگ فرم باز شده و action اون به سمت فایلی هست که قراره اطلاعات فرم به اونجا ارسال بشه. method روش ارسال رو مشخص میکنه که ما بصورت post قرار دادیم. اگر بصورت post ارسال کنیم در فایل hello.php نیز باید بصورت post دریافت کنیم.

در خط سوم تگ‌های قرار دادن جعبه متن رو قرار دادم. که با تگ input شروع میشه. name منظور عنوانی هست که در فایل hello.php باید با همین عنوان مقدار قرار داده شده در اون رو دریافت کنیم. خط۷ هم دقیقا کار همین خط رو انجام میده.

منظور از the range age دریافت دهه تولد شخص هست که بصورت select طراحی شده. مقدارهای هر دهه از طریق value ارسال میشه.

در آخر هم submit برای ارسال و تایید هست.

حالا فایل hello.php رو باید بنویسیم مانند نمونه زیر:


برای دریافت مقدارهای از متغرها استفاده کردم. متغیر name$ مقدار نام رو از تابع post میگیره. و بقیه متغرها هم به همین صورت.

برای چاپ اون‌ها از echo استفاده میکنیم. خط ۷ یک echo باز کرده و تمام چیزهایی رو که میخواد چاپ شه رو دسته جمعی چاپ میکنه. منظور از nbsp& ایجاد فضای فاصله(space) هست چون بعد از کامپایل کدهای php تگ‌های html فضای خالی رو فرض نمیکنن. برای چاپ دسته جمعی میتونیم در ابتدای هر خط از "matn". استفاده کنیم.

در آخر بعد از نوشتن ابتدا باید فایل اول رو اجرا کنیم که باید شبیه زیر باشه


که بعد از پر کردن مقادیر و کلیک بر روی submit باید مقادیر رو بصورت زیر نشون بده


کدهای نوشته شده رو از لینک زیر دانلود کنید.

دریافت فایل
حجم: 1.05 کیلوبایت

  • مهرداد سیف زاده

فرم php

php

طراحی سایت

کدphp

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی