یه نویسنده

مقاله، کتاب، برنامه و ...

مقاله، کتاب، برنامه و ...

یه نویسنده

وبلاگی برای فعالیتهای پژوهشی و برنامه نویسی کامپیوتر، که شاید دفتر یادداشتی از دانسته‌های روزانه‌ی من باشد(شاید به‌کار شما هم بیاید). مطالبی که از دنیای کدباز جمع‌آوری میکنم و برای علاقه‌مندان این شاخه از فناوری انتشار میدهم. بیشتر نوشته‌های وبلاگ را برنامه‌نویسی‌php و سیستم‌عامل لینوکس تشکیل می‌دهند.

طبقه بندی موضوعی

اخطار در اعماق کدها

چند روزی هست روی یه سایتی که ورود و خروجش بصورت ajax هست دارم کار میکنم. بیشتر قسمت‌ها ساخته شده برای هر بار تست سیستم از نام کاربری mehrdad و پسورد mehrdad  استفاده میکردم و سیستم به خوبی کار میکرد. تا این که رسیدم به تحویل و قسمت‌های پایانی دیدم کلا سیستم ورود و خروج مشکل داره. 

برای تحویل پایانی نام کاربری رو ali1 دادیم و پسورد رو 1234 که سیستم هنگ کرد. گفتم شاید از تابع ساخت پسورد hash هست غیر فعال کردم دیدم نشد. گفتم شاید از دیتابیس هست دیدم نبود. گفتم شاید بخاطر تابعی که برای جلوگیری از sql_injection نوشتم باشه دیدم نبود خدایا تمام برنامه رو زیر رو کرد.

تا آخرش بعد از این که حدود 20ساعت برای رفع خطا کار کردم فهمیدم بخاطر اشتباه نوشتن دریافت مقادیر از jquery بوده. یعنی کل برنامه فقط بخاطر جا به جا نوشتن دریافت نام کاربری و پسورد بهم ریخته بود.

نظرات  (۱)

خسته نباشید

مثل این می مونه که ادم شستن ماشینو از سقف شروع کنه بعد بع پلاک برسه ببینه ماشین خودش نیست

حالا ربطش به قشیه چیه خودم هم نمی دونم با فعل ربطی ربطش بدید دیگه :دی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی